fredags seminarium

Redan fredag och sista skoldagen innan vfun. Igår hade vi föreläsning om hygien och VRI,  det får en verkligen att tänka på vissa saker, skapat en bacilrädsla, gäller det er andra också? Att man nästan vill leva i en sterilbubbla haha ;)  Jag är nervös  inför nästa vecka även om jag vet att jag inte kommer att göra något utan bara opservera. Det känns bra att vi har denna fältstudievecka innan första riktiga vfu nästa termin. Men jag är fortfarade nervös :P
 
 
Nu blir det lite seminarium innan helgen, sen är jag faktikst helt ledig i helgen 
 
 
 
jag gillar gif'sar haha 
1
Erica

Låter roligt med en fältstudievecka! Det fick inte vi ha när jag pluggade, utan vi hade typ som en dag "bara" och då fick vi besöka en T6:a på slutpraktiken och fick kolla runt lite på sjukhuset och avdelningen där den personen var. Men vi fick liksom inte se något direkt sjuksköterskearbete på det sättet förrän vår första riktiga praktik i T2.

Svar: ja det är super kul att se. Lite hur det kan vara :)
Rebecca Gärtner