Primärvården

Hejhopp!
 
Jag är ute på vfu i primärvården, är inne på andra veckan, där jag just gått ut i hemsjukvården. Jag har verkligen  inte tänkt att Distriksjuksköterska skulle vara något för mig men fasiken det är ju fantiskt givande. Redan efter en dag känner jag att detta skulle vara något för mig. Detta är något som jag måste poängtera är att sjuksköterske yrket är fantastiskt just pga alternativen är så många och allt kanske inte passar alla men det finns såå många möjligheter. Jag tycker ju dock det mesta jag mött på under tiden av programmets gång är spännande och givande. 
 
 
 
En tanke som kommit dock under förra veckan, när jag satt med under telefonrådgivning, är hur vårt samhälle tyvärr blivit att folk inte har tid eller råd att vara hemma och förkylda tex.  Folk ringer och blir stressade av att vara hemma 1-3 dagar. samtidigt som jag som student har 100% närvaro krav med lite marginal till att vara sjuk så kan man relatera till den stressen.. 
 
 
2
Marie

En av såå många fördelar med yrket är ju just valmöjligheterna! :) ÄLSKAR'T! Sen finns det ju en hel del nackdelar också men fördelarna väger tyngst. ;) Hoppas du har det bra på VFU:n!

Svar: Verkligen! ✌️✌️♥️
Rebecca Gärtner

Evahle - en blogg om psykisk hälsa

Det är hemskt hur det blivit :/