VFU done

Gud vad dåligt att jag inte bloggat under denna period men helt ärligt har jag vart helt slut på kvällarna. Men dessa 6 veckor på vårdcentral har vart mycket lärorikt, jag har fått göra så mycket tekniska moment. Hemsjukvården var absolut roligast, framför allt när jag gick med Distriksköterska. Att varierar mottagningsarbete med hemsjukvård var väldigt givande. Så kanske kanske blir en DSK av mig. VI fick nämligen också vara delar av vfu med diabetsjuksköterskan och astma/kol sköterskan och se hur dessa DSK jobbar. Jag tyckte ändå denna praktik var väldigt givande och kan definitiv tänka mig att jobba på vårdcentral. Denna praktik hade jag öven jättebra handledare och tillskillnad från Termin 3 kände jag mig säker, trygg och kände inte press att prestera utan att faktisk göra, lära och få in kunskap för att bli en bra sjuksköterska och känna sig trygg med att fråga. Termin 3 kändes det som om man frågade något att man typ fick " detta ska du kunna". SÅ jag är mycket nöjd med dessa 6 veckor. NU väntar teori och hemskrivinig innan psykiatri kursen börjar. 
 
 
1
sjukskoterskestudentens

Oh, får ni sex veckor på vårdcentral alltså? Häftigt och kul! Vi har bara tre veckor utspritt på tre terminer..